Vi startade dagen med efterlängtad sovmorgon, frukost och bibelläsning från Thessanolikebrevet. Efter egentid med Gud och packande rullade vi bort till Ill camino-kyrkan i Asti. Vi gick bön- och lovsångspromenad runt i området tills det var dags för panamenianskt inspirerad lunch hemma hos familjen Branda. Under matförberedelserna tog Filip tillfället i akt att klippa familjens gräsmatta.

Vi bad tillsammans för familjen och kände herrens nåd mot dem med helige anden som omslut deras hem, något ni därhemma gärna får fortsätta med. Vi ber om ny frukt för deras arbete samt andligt beskydd.

Efter lunchen åkte vi till ett äldreboende i Asti. Där visade vi ett drama som handlade om Jesus korsfästelse och uppståndelse. Vi sjöng tillsammans och Filip och Edvin delade vittnesbörd. Efter programmet gick vi runt och hälsade på alla och vad som satte guldkant på vistelsen var en äldre dam som log brett mot i stort sätt alla deltagare och sa till var och en att de gärna fick komma tillbaka snart.

Efter äldreboendet åkte vi till värdmammans föräldrar där vi vart bjudna på fantastisk mat och vittnesbörd om kung David från föräldrarna. Snart efter ännu mer bön och lovsång for hälften av gänget iväg för att förbereda sig för den ultimata fotbollsmatchen medan övriga var stöd, Sverige VS Italien. Italien:9, Sverige: 2 (inklusive ett självmål)(för att vara snälla förstås;))

Till sist drog vi till staden för en kvällsgelato.

Under dagen har vi verkligen upplevt Guds närhet och kärlek under bön och lovsång, vilket vi varit så tacksamma över.

Ni där hemma får gärna be för en underbar sista dag imorgon, samt säker hemresa i beskydd av Gud.

// Bön- och Uppmuntransteamet Alva och Elias