Halloj!

Det är vi som ska åka till Grekland på påskresa. Vi är så taggade på att få åka till Aten och få arbeta utefter våra ledord; “Att betjäna människorna på platsen och i allt ära Gud”

Vi som ska åka heter: (från vänster till höger) Josef Sandberg, Anton Roberthson, Ludvig Käll, Axel Björk, Ackie Lowry, Sam Uhrbom, Heyam Wakeel, Ester Gabrielsson, Avalone Mörling, Adam Boryschuk, Elias Lundkvist och Alfons Bäckmark.

Vi kommer att avresa från Arlanda 29/3 kl. 15:10 och återvända till Arlanda 5/4 kl. 23:55. Under veckan kommer vi att betjäna människorna i Aten, främst de i marginalen. Vi kommer varje kväll att evangelisera vid en hamn i närheten av där vi bor, där människor från alla samhällsklasser befinner sig samt dagtid hjälpa till på ett mercycenter som drivs av församlingen. En av dagarna kommer vi också att besöka Threads of Hope, vilket är en organisation som arbetar för att hjälpa kvinnor ut ur trafficking och prostitution genom att ge dem möjligheter att arbeta med sömnad. Threads of Hope startades av några EFK-missionärer som underhålls från Ryttargårdskyrkan så det ligger oss verkligen varmt om hjärtat att få komma dit och se deras viktiga arbete.

Tacksägelseämnen: Att vi har sängar och dusch, att vi får mat lagad till oss och att få tränas i vårt lärjungaskap

Böneämnen: Att vi ska vara salt och ljus på platsen, arbetslösheten i Grekland

Tack för att ni vill följa vår missionsresa till Grekland!