Hälsningar från Aten

Efter en dag på resande fot har vi genom Herrens nåd nått Aten. Klockan 9:15 fredagsmorgon samlades vi på Ryttargårdskyrkans parkering för avsked under bön och åkallan. Vi nådde Arlanda och alla bröderna och systrarna klarade sig genom säkerhetskontrollen (bönesvar!). På Arlanda mötte vi även Axel och Antons lärare som skickade iväg oss med Guds välsignelse. Ackie gav oss en mycket givande undervisning om andlig krigsföring om kraften av bön och Guds ord.

Första stoppet på vår resa blev München. Vi hann precis hämta andan då nästa plan till Grekland gick. Vi vill ta ett ögonblick att nämna den kulinariska upplevelsen vi fick uppleva på Aegean Airline. En korvpaj går långt i hungriga magar.

Efter att ha landat i Grekland tog vi oss med hast via en ovillig biljettsäljare till en buss som tog oss till vårt boende. Vi åkte i ca en timme under värme, bön och lovsång.

Vi nådde kyrkan och fick äntligen träffa vår värd, Pastor Pavlos. Han visade oss vårt boende och kyrkan.

Tack för er fortsatta bön och intresse för vår missionsresa till Grekland. Fortsätt gärna att be för oss och för människorna här. Nåd och frid åt er alla.

Greklandsteamet / Ester & Ludvig