…Och i allt ära Gud, dag 4 med Greklandsteamet

Idag så är det ingen mindre än Ackie och Adam som ska berätta för er vad vi har gjort idag, den 2 april! Allting började med att vi hade den traditionella morgonrutinen; frukost, gemensam andakt som bestod av tid för lovsång, 2 personer fick dela från 1 Thessalonikerbrevet och sen bad vi för dagen och fick lyssna in Gud. Efter teamtiden så har vi också Quiet Time. Sjukt skönt att sitta i den varma morgonsolen och under en halvtimme bara få läsa och ha personlig tid med Gud.

Pastor Pavlos kom sedan och berättade vad vi skulle göra härnäst. Så vi delade upp oss i 3 grupper. Den ena gruppen fick fortsätta med att sortera och organisera kyrkans förråd för saker som ska ges vidare till andra behövande människor. Den andra gruppen fick laga mat för eftermiddagens måltid, som skulle delas ut till hemlösa som besökte Mercy center. Den sista gruppen fick fortsätta med att organisera och sortera kläder och skor som ska ges ut till hemlösa.

Det har varit häftigt att få betjäna människor och i allt ära Gud. Samtidigt som vi gjorde det kunde vi lätta bördan för de volontärer som tjänar här varje vecka.
Idag käkade vi en riktigt göttig lunch! Man kunde verkligen inte få något mer grekiskt och gott, Sherly (en av våra kockar) är helt fantastisk!!

Vid 15 tiden så stod vi redo på Mercy center för att ta emot gästerna. Vi sjöng och så delade Sam någonting som han hade med sig från Treasure Hunt, och Heyam delade sitt vittnesbörd. Så häftigt det blev att få höra hur det påverkade de som lyssnade. Gud är verkligen god.

Direkt efter Mercy Center drog vi sedan ner till hamnen. Först gick vi med hela teamet på strandpromenaden, ut till landmärket för staden vi bor i (Piraeus). Vi fick se den fantastiska utsikten över medelhavet och möjligheten att få känna på vattnet.

Därefter var det dags för oss att evangelisera i hamnen för sista gången. Förutom att vi sjöng, som vanligt, 2–3 låtar och spelade drama så dansade vi church clap. Sjukt kul att se alla leenden människor som stannade upp. Det ledde till att vi fick uppleva många bra samtal.

En lång, händelserik och givande dag avslutade vi nu med att få lyssna på Avalone och Josefs vittnesbörd. Så gott att få dela livet!

Vi är fulla av tacksamhet för:

• Möjlighet att få betjäna och ge Gud ära
  • Vårt goa team, hur bra vi funkar och att den helige Ande talar och leder oss
  • Att vi fungerar så bra med alla här i församlingen och Mercy Center
  • Att vi känner sådant stöd från din bön

Du får gärna be för:

• Fortsatt villighet och kraft för teamet, vi är inne i ett flow nu
  • Evangelos som vi nu träffat två dagar på Mercy Center. Han önskar få bön för hans ensamhet.

Tack för att du läste detta och följer oss på bloggen!

Greklandsteamet / Adam och Ackie